Рано или късно дограмата у дома трябва да бъде подменена. За щастие на пазара има различни възможности, които ни дават богат избор както по отношение на фирмите, така и на самите профили.
Често въпроси от сорта на „Кога е най-подходящото време да направим тези промени?“, изникват в съзнанието ни. Според експертите края на лятото е точният момент за ремонтни дейности от такъв тип.
Причината за това е доста проста всъщност. Летните месеци рядко са дъждовни и температурите като цяло са постоянни. Монтажът на нова ПВЦ или алуминиева дограма изисква именно такива благоприятни условия.
Няма две мнения по въпроса, че понякога колкото и да ни се иска, не можем да съобразим смяната на дограмата с времето. Една от причините би могла да бъде сумата, която ще ни трябва, за да закупим профилите, стъклопакетите, обкова, стъклата и аксесоари като щори, комарници и прочие.
Цената на дограмата винаги е фактор, който няма как да се пренебрегне.
Друг момент, който може да с окаже възпрепятстващ е натовареността на фирмата, която сме избрали да извърши изработката и подмяната на старите профили с нови дограми. Лятото е най-удачният сезон, което прави графикът на фирмите пълен. Възможно е да ни се наложи да чакаме по-дълго, за да се освободят специалисти, които да дойдат в дома ни и да извършат смяната.
В случай, че не искаме да чакаме, е добра идея да се свържем с фирма за дограма и да направим заявка още в началото на лятото, за да сме сигурни, че ще бъдем вместени в графика.
Сезонът е благоприятен и от гледна точка на довършителните дейности по ремонта. Замазването на местата около прозорците и съхненето на боята, се случват по-бързо, заради предразполагащите климатични условия.
Като недостатък на монтирането на дограмата в топло време може да се изтъкне, че евентуални дефекти ще си проличат едва когато времето застудее.
Най-често подобни дефекти се случват по време на поставянето на новите профили. Некачественият монтаж е по-често явление, отколкото хората предполагат. Ето защо е важно да се избират фирми производители на дограма с дълга и доказана репутация на пазара. Това ще ни спести евентуални бъдещи разходи по недобре свършена работа на момента.